fredag 14 maj 2010

Två premiärer idag

I eftermiddags åkte vi ut till Bölebom tillsammans med Karin och Loveis. Spår stod på schemat! Jag lade två korta spår (med tanke på att det var ett tag sedan sist), ett till Blue och ett till Leia. Medans spåren låg till sig så gick vi en kopplad promenad. Väääldigt nyttigt för Leia som måste skärpa sig till tusen när hon tvingas gå nära en okänd hund =) Men hon skötte sig helt okej så jag är nöjd!

Ännu nöjdare blev jag när jag fick vara med om hennes spårning... hon älgade i väg i hög fart med nosen tryckt mot marken och spårade helt suveränt! Inga problem med vinkeln eller något, hon gick tveklöst rätt hela tiden, skitkul!!

Blue gick som vanligt lite mer långsamt och "irrigt" fram men han hittade rätt i alla fall, sötgubben :)

Andra premiären skedde ikväll... Jag låter bilderna tala för sig själv ;) för nu fick jag bråttom till jobbet! Platsen är Ögeltjärn.











1 kommentar: