tisdag 27 juli 2010

Råberget

Nu har vi nyss kommit hem från en sväng upp på Råberget. Där har vi grillat korv och bara myst i några timmar. Blue har gjort fina framsteg idag: han snodde en korv och sprang iväg med den... Men när jag sade till honom så stannade han faktiskt och släppte korven! Sen kunde jag kalla in honom och då fick han jättemycket beröm och godis =) I vanliga fall hade han bara tuggat i sig korven men tydligen så lär han sig också!!


Berglund och Blue


Berglund med sina nya kompisar ;)


Sen så hann Blue få ett riktigt tokryck han bara sprang och sprang i ganska stora lovar och jag såg ju att han inte spårade efter något det var mer som lite panikartat... Efter ett tag så fick jag iaf kontakt med honom så att han stannade till men så drog han igång igen. Jag tänkte nu har han blivit alldeles galen!! Men ganska snart efter det så blev han som vanligt igen. Vilket mysterium! Jag misstänker att han trampat på en geting eller något liknande för jag minns att han fick sån där panik en gång när han bara var ett par månader gammal men då hade han bränt sig på brännässlor =) Jag får hålla lite extra koll på honom nu ikväll...

Trevligt har vi då haft (trots tokryck och korvtjuveri) och nu är de rätt så trötta och de ligger utslagna på golvet - det är skönt att vara ute men lika skönt att komma hem! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar